Szint | Terület | Szabad | Telítettség | Alaprajz |
---|---|---|---|---|
B épület 1. emelet i | 365 m2 | 80 m2 |
|
|
C épület 1. emelet i | 651 m2 | 330 m2 |
|
|
D épület Földszint i | 1515 m2 | 562 m2 |
|
|
D épület 1. emelet i | 479 m2 | 302 m2 |
|
|
G épület 1. emelet i | 409 m2 | 124 m2 |
|
|
G épület 2. emelet i | 303 m2 | 303 m2 |
|
|
M épület Földszint i | 276 m2 | 276 m2 |
|
|
Szabad terület i | 1400 m2 | 1400 m2 |
|
|
|
||||
Összesen | 5398 m2 | 3377 m2 |
|
Teljes terület | 19163 m2 | Szabad terület | 3377 m2 |
Zöld minősítés | nincs | Min. bérelhető terület | 25 negyzetmeter |
Átadás éve | 1980 / Q1 | Felújítás éve | nincs megadva |
Szabad raktárterület | nincs megadva | Szabad üzlethelyiség | nincs megadva |
Közös területi szorzó | nincs megadva | Üzemeltetési díj | 2,3 + áram almérő eur-nm-ho |
Régió | Bp-észak (I., III., IV.,XIII., XIV., XV.ker) - városi | ||
Weboldal | www.in-management.hu/ingatlanok/budapest/kiado/nepsziget/ | ||
Tulajdonos | nincs megadva | ||
Fejlesztő | nincs megadva | ||
Üzemeltető | nincs megadva |
Az érvényben lévő hosszútávú városfejlesztési koncepció a rekreációt és a vízi turizmust támogató részek arányának növelésében látja a Népsziget jövőképét, ami ígéretes fejlesztési potenciállal ruházza fel a jelenleg számos pontján az elhanyagoltság jeleit mutató területet. A Duna angyalföldi és újpesti partszakasza mentén húzódó, a Palotai-szigettel összenőtt 42 hektáros félszigetnek egészen kalandos a története.
Ahogy a nevéből is sejthető, a Népszigetet eredetileg teljesen körbeölelte a Duna. Az 1830-as évek Magyarországán azonban egészen máshogy álltak hozzá a szigetekhez, mint manapság Dubajban, ezért a területet Újpesthez kapcsolták hozzá egy keskeny földnyelvvel a Zsilip utcánál. Az egyértelműen funkcionális okokra visszavezethető döntéssel egy téli kikötő is létrejött az Újpesti-öbölben, a parton üzemet alakított ki a Pesti és Fiumei Hajógyár, a keleti öbölben pedig a Ganz Danubius Hajó- és Darugyár telepedett le.
A lokális iparosodás újabb mérföldköve volt az 1896-ban megépült vasúti híd, ám ez sokakat sokáig nem zavart abban, hogy forró nyári napokon itt keressenek enyhülést a Dunában: a Népsziget nyugati oldalán egészen a múlt század 70-es éveiig működött városszerte népszerű szabadstrand. Az odajutást nagyban megkönnyítette, hogy a vasúti híd déli oldalát gyalogosok használhatták, az északin pedig kerékpárral és motorkerékpárral is lehetett közlekedni – természetesen oldalkocsi nélkül. A Népsziget a Római partnak is komoly konkurenciájává vált: az öböl felőli részen vízisporttelepek nőttek ki a földből, amelyek közül több jelenleg is nyitva van, a nyugati oldalon pedig a gyári üdülők száma növekedett meg. A félsziget déli csücskénél, a Meder utcánál anno egy Rocsó becenevet viselő kishajóval is át lehetett kelni az öblön, ám ez a lehetőség azt követően megszűnt, hogy az eredetileg a vízműveknek épült csőhidat 1975-ben a gyalogosok is birtokukba vehették.
A Népsziget a város fontos zöldterületeként Budapest tüdejének is fontos része, még akkor is, ha csak feleakkora, mint a Margitsziget. Mivel távolabb is van a városközponttól, ezért turisztikai jelentőségét nem is feltétlenül a messziről idelátogatók adják, hanem a negyedik és a tizenharmadik kerületből, esetleg a távolabbi kerületekből érkezők, akik a városon belül keresnek kikapcsolódási lehetőségeket. Ehhez rengeteg fejlesztésre van szükség, mivel jelenleg a Népsziget megközelítése sem egyszerű, tekintettel a pesti partszakaszon uralkodó átmeneti állapotokra, főként a számos felhagyott ipari létesítményre. Ezeknek a funkcióváltása azonban megkezdődött, és feltehetően fel is fog gyorsulni, ami további lendületet adhat a Népsziget turisztikai célú hasznosításának: az egykori üzemek helyén ugyanis többek között nagy lakásszámú lakóparkok épülnek, amelyek a Meder utcától délre 2006 óta épülő lakóépületekkel együtt egy komplett kisvárosnyi embert jelentenek.
A főváros városfejlesztési koncepciója a sport, a rekreáció, a turizmus, a minőségi zöldfelület növelése és az ezekkel összefüggő funkciókínálat bővítését irányozza elő a Népsziget. Ez egyszerre ad kiszámítható keretrendszert a terület funkcionális fejlesztési irányainak tekintetében, valamint ígéretes és kellően differenciálható fejlesztési potenciált jelent a befektetőknek.
Megközelítés:
Tömegközlekedéssel a Zsilip utca felől közelíthető meg, gyalogosan és kerékpárral Újpest gyalogos hídon keresztül Óbudáról és Pestről is; a Meder utcai gyalogoshídon Pest felől közelíthető meg. Tömegközlekedés nincs a félszigeten.
Metro: 3 (Újpest városkapu)
Busz: 300, 301, 302, 305, 306, 310, 311, 312 (Zsilip utca) 104, 104 A, 204, 950, 950 A (Árpád út) 196 (Árpád út hajóállomás)
Vonat: S72, S76 (Újpest)
Fedezze fel a környéket!
További adatok
- Recepció
- 24 órás portaszolgálat
- Konferenciaterem
- Kártyás beléptetés
- Étterem az épületben
- Díjmentes parkolóövezet
- Vendégparkoló
- Belső udvar vagy tetőkert
- Kávézó terasszal
- Zuhanyzási lehetőség
- Kerékpár tárolási lehetőség
- Öltöző
- Székhelyszolgáltatás
- Fitnessz terem
- Bankautomata
- 2 csöves légkondicionáló
- Belsőépítészeti tervezés
- Split légkondicionáló
- Szünetmentes tápegység
- Telefonközpont
- Optikai kábel
- Sprinkler
- Videokamerás rendszer
- Teljeskörű üzemeltetés
- Emelt padló
- Álmennyezet
- 4 csöves légkondicionáló
- Lift az épületben
- Hűtőgerendás
- Hőszivattyús hűtés / fűtés